26 Eylül 2012 Çarşamba

Dim Sum, Yum Chau

Bugün Hong Kong kahvaltisindan bahsetmek isterim. Madem yasadik burada onca yil, bildiklerimizi de aktaralim değil mi.

Bizim bildigimiz anlamda bir kahvalti degil bu oncelikle, cogunlugunu buharda pismisler olusturmak uzere cesitli manti benzeri hamur isleri. Bu memlekette dim sum genellikle 11-15 arasi servis ediliyor. Ben de aslinda su anda bir restorandayim- tek basima geldim- yemekler geldikce fotograflarini cekip, aciklamalarini yazayim diyorum.

Dusunuyorum da aslinda bu dim sum salonlariyla da ilgili yazacak cok sey var. Bir telefon ekranindan bunlari yazmaya calistigim icin, bir baska sefere erteliyorum artik. Bu sefer sadece yemekler.

Oncelikle bos kaplar ve gelen iki demlik, biri cay biri su dolu. Suyun amaci Turk cayinda oldugu gibi cayi yumusatmak degil, masadaki kap kacagi yikamak. Foyografta gordugunuz buyukce kap da bir nevi bulasik legeni isi goruyor.

(Fotograflari kendi kafana gore siraladin ya blogger, alacagin olsun- neyse devam edelim)

Seffaf gorunen hamurlar pirinc unundan ya da nisastasindan yapiliyor. Bugun benim siparis ettiklerimden birisi karidesli, birisi ispanakli, birisi de yumurta sarili. Yumurtali olan favorim:)
Turkiye'ye donunce ozlenecek tatlar.
Fotografta goreceginiz ahsap kap da buharda pisirme icin. Bunlar sofraya ustuste geliyor, pistikleri gibi. Bakalim hepsini bitirebilecek miyim:) Buraya yolu dusecek herkese tavsiye ediyorum. Dim sum mutlaka deneyin:)

Bir de menunun fotografini ekleyelim, tamamdir:) Turkce bir blogda Cince bir menuyu kim anlar? Olsun, fikri gorur, diger yemeklerin fotograflarini gorur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder